fbpx

מובייל

חשד גניבה ממעסיק

חשד גניבה ממעסיק

מעסיק יקר אתה חושד שהעובד שלך אולי גנב? שנייה לפני שאתה מזעיק את הביטחון המאמר הזה בדיוק בשבילך! אתה עוד עלול לשלם לעובד פיצוים

האם מעסיק ראשי לנקוט בכל אמצעי בכדי להפריך או להוכיח מעשה ו/או חשד של גניבה מצד עובדיו? האם מעסיק יידרש לשלם פיצוי לעובד אשר נחשד בגניבה ?

 

בפסק דין בעניינו "איהאב נגד יפאורה תבורי " נתן בית המשפט דעתו בנושא:

במקרה דנן עתרו התובעים נגד יפאורה תבורי בטענה כי זו השפילה אותם ואף עיכבה אותם שלא כדין בחשד לגניבה. לשיטת התובעים, מהלך התשאול נעשה תוך עיכובם וכליאתם ובתנאי חקירה אגרסיביים. בתוך כך אולצו גם להיבדק בפוליגרף. לצד כליאת השווא טענו התובעים כי יפאורה תבורי הוסיפה וביזתה אותם בפני עובדי החברה וזאת בדרך של אסיפת עובדים שזימנה שלא בנוכחות העובדים (התובעים) ובה הודיעו כי נתפסו גנבים בחברה והם סולקו ממנה.
השאלה היא האם נחצו קווי העוולות מצד המעביד או לא ?
בית המשפט השלום בראשון לציון נתן דעתו ופסק כי במקרה דנן ביצעה המעסיקה פעולות חריגות השמורות לכוחות ביטחון בכלל ולמשטרה בפרט פעולות אלו אינן מצויות בסל הכלים הלגיטימיים של המעסיקה. עוד ציין בית המשפט כי מעשיה של המעסיקה חרגו מהאמצעים החוקיים העומדים לרשותה.
ולפיכך: פסק בית המשפט פיצוי של 50,000 ש"ח לכל תובע בתוספת הוצאות שכר טרחת עו"ד בשיעור של 20% מסכום פסה"ד.
לכן מעסיק יקר , לפני כל הליך חמור ככל שיהיה מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בדיני עבודה ולקבל כלים חוקיים לטפל במקרה לגופו
משרדנו מעניק ייעוץ משפטי למעסיקים ועובדים כאחד
לייעוץ ניתן לפנות ב 03-7421712

מאמרים נוספים

חשד גניבה ממעסיק

מעסיק יקר אתה חושד שהעובד שלך אולי גנב? שנייה לפני שאתה מזעיק את הביטחון המאמר הזה בדיוק בשבילך! אתה עוד עלול לשלם לעובד פיצוים האם

קרא עוד »