fbpx

מובייל

הנהירה אחרי אזרחות פורטוגלית

מרוקאי? טוניסאי? טריפוליטאי? מי זכאי להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, למה ואיך עושים את זה נכון; עורכי הדין שלמה כהן ואייל קורסיה עושים סדר בבלגן
מאת עו"ד שלמה כהן ואייל קורסיה
בשנת 2015 חוקק חוק בממשלת פורטוגל לפיו ממשלת פורטוגל מאפשרת לצאצאי יהודי מגורשי פורטוגל והאנוסים, לקבל אזרחות פורטוגלית. החוק מקל מאוד על קבלת האזרחות וזאת בניגוד לקריטריונים הרגילים לקבלת אזרחות, החקיקה נבעה מחוקים דומים אשר חוקקו בממשלת פורטוגל ואפשרו לפורטוגלים שהיגרו במאה הקודמת למדינות דוברת השפה הפורטוגזית ומדינות דרום אמריקה לדוגמת ברזיל.

הזכאות למעשה מתחלקת לשני קריטריונים: הראשון הוא רשימת המדינות שיוצאיהן נמצאים באחוזים גבוהים להימצא זכאים, למעשה מי שהגיע או משפחתו הגיעה מהמדינות: טורקיה, יוון, בולגריה, מרוקו, אלג’יריה, תוניס, סוריה, לוב, מצרים, יוגוסלביה, לבנון. ועוד. נכנס לשלב הראשון ומעלה את זכאותו באחוזים גבוהים.
הקריטריון השני הוא שם המשפחה. לחוק צורף מרשם של שמות משפחה אשר להן קשר ישיר לגירוש יהודי פורטוגל, כך למעשה כל שמות המשפחה הנפוצים והידועים בקרב יהודי מרוקו, טוניס, לוב, אלג'יריה, סוריה ועוד, נמצאים במרשם.

איך מתחילים תהליך?

עו"ד שלמה כהן: "כדי להתחיל את התהליך יש להגיש בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל , החוק הפורטוגלי מסמיך את ראשי הקהילות היהודיות בפורטוגל (ליסבון ובפורטו)  לאשרר את מוצאו של מבקש הבקשה ולקבוע האם הוא עונה על הקריטריונים של החוק – כל למעשה הפכה הקהילה היהודית לשלב הראשון והחשוב ביותר לתחילת ההליך. לאחר אישור הקהילה היהודית יש לערוך את הבקשה לאמת את המסמכים במשרד החוץ בירושלים לתרגם את המסמכים לפורטוגזית ולשלוח אותם לפורטוגל להגשה".
יש לשים לב, שכל המסמכים ערוכים ומתורגמים כנדרש,  שגיאה או אי הקפדה על הכללים תגרום לעיקוב או דחיה של התיק חלילה, ולכן מומלץ מראש להיעזר בשירותי עו"ד ישראלי המתמחה בהכנת בקשות לקהילה היהודית עריכת הבקשה והגשתה בפורטוגל על ידי שלוחה מקומית.
ההליך אורך בממוצע 18-24 חודשים וככל שהבקשה על מסמכיה הוגשה כנדרש – תתקבל אזרחות אירופית פורטוגלית.

מהם היתרונות של אזרח ישראלי המחזיק בדרכון אירופי?

עו"ד שלמה כהן: "אזרח ישראלי המחזיק בדרכון אירופי יכול להתגורר בחופשיות במדינות החברות באיחוד האירופי, לעבוד ולנהל עסקים.  אזרחות פורטוגלית מעניקה מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי.  דרכון אירופי מאפשר לימודים אקדמים מסובסדים ואף לעיתים לא תשלום כלל ועוד".

רוצה דרכון פורטוגלי? לחץ כאן

מאמרים נוספים

חשד גניבה ממעסיק

מעסיק יקר אתה חושד שהעובד שלך אולי גנב? שנייה לפני שאתה מזעיק את הביטחון המאמר הזה בדיוק בשבילך! אתה עוד עלול לשלם לעובד פיצוים האם

קרא עוד »